Chapter 8 - You will always be my one less lonely girl

ALLISONS PERSPEKTIV
Jag hade inte fått någon sömn inatt, allt jag gjorde var att tänka på den där kyssen, vad var det som hade hänt egentligen, jag kunde inte sluta kolla på bilderna på oss på min mobil, jag kollade på våra ögon, det skrek lycka, jag förstod inte att detta just hade hänt, jag vela bara att det skulle hända åter och åter igen, jag vela inte berätta för Chantelle,inte än iallafall. jag vela ringa honom, iallafall skriva ett sms åtminstonde, men jag kunde inte, jag var alldeles för chockad för det, jag visste inte vad jag skulle skriva '' Tack för kyssen, kan vi göra om det? '' Åh! det här var inte sant, jag tror jag är kär i honom, det skulle aldrig fungera, vår vänskap skulle förstöras och jag skulle aldrig kunna ha ett distansförhållande med.. Justin Bieber. Klockan var 03.30 och jag kände mig inte trött för fem öre, jag gick ut till köket för att ta ett glas vatten då jag får kramp i magen och faller ihop, det kändes som om en kniv högg inifrån och ut, jag fick svårt med andningen så jag kunde inte skrika, jag sträcker upp handen mot diskbänken för att välta det fulla vattenglaset, när det når golvet hoppades jag på att Chantelle skulle vakna, - Chantelle! skrek jag med en krasslig röst, hon kommer ut ur sovrummet med igenstängda ögonen - Hjälp! säger jag liggandes på golvet med tårar utspridda över hela ansiktet, När jag ser henne närma mig stod jag inte ut längre, allt blev bara svart.
JUSTINS PERSPEKTIV

Jag vaknade av att mobilen ringde, det var Allison, jag skulle i vanliga fall blivit arg över att någon väcker mig vid den här tiden, men jag kunde inte, jag blev bara glad av att se hennes namn på displayen, jag svarade med en nyvaken röst '' Hej '' jag fick fram ett leende, men det försvann lika fort när jag hörde gråt i luren '' Hallå! vad har hänt! Allison! '' varför grät hon '' Justin! det är Chantelle! vi är på sjukhuset, jag hade inte ditt nummer så jag ringde ifrån Allisons, hon ramla ihop och fick kramp i magen, snälla kan du inte bara komma hit! jag ber dig, jag är rädd! jag.. snälla kom bara hit! '' säger Chantelle gråtandes, '' VA!! vad har hänt.. jag kommer okej, ta det lugnt Chantelle jag kommer ! '' jag la på, och drog på mig ett par mjukisbrallor och den närmaste tröjan jag kunde hitta, och påvägen ut ifrån huset jag bodde i möter jag min mamma nyvaken utanför hennes sovrum - Och vart ska du? frågar hon aggresivt - Mamma! min vän är inlagd på sjukhuset jag måste.. du vet.. snälla! jag kommer tillbaka, säger jag och pussar henne på pannan och springer ut ifrån huset och in i bilen, gråten i halsen fick inte komma upp, jag var inte den typen som grät, men till slut drog jag min ena hand och gnuggade mig i ögat för att torka det fuktiga ögat, jag åkte fortare än jag vad jag borde, men trafiken var död, sen brydde jag mig inte om lagen just nu, min vän var i fara, eller tja.. tjejen jag var kär i var i fara.. Det tog inte många minuter innan jag stod parkerad utanför sjukhusets entré, jag springer ut och smäller igen bildörren, när jag kommer in vet jag inte vart jag skulle gå någonstans, men efter några ynkla ögonblick ser jag Chantelle sitta intryckt med en mugg i famnen vid en soffa. jag går dit med raskande fart och lägger min hand på hennes axel - Hej Chantelle! hon vänder sig om och hon såg helt slut ut, trots att hon var utan smink så det ut som om hon hade gråtit med mascara på, hon bara kollade på mig i några sekunder tills hon la muggen på bordet och hoppade i min famn gråtandes, - Jag vill inte förlora henne Justin, hon är allt jag har, snälla vad är det som händer! säger hon, jag greppar tag om henne, - Snälla Chantelle vad har hänt Allison, kan du berätta det för mig säger jag och försöker dölja tårarna som rinner ner för min kind, en efter en. - Jag vet inget än, bara att hon fick kramp i magen inget mer, vi sätter oss ner hon lutar sig mot min axel och jag känner hur hon skakar av skräck, jag lägger armen om henne för att visa att jag är här och att jag bryr mig, vi ser en gammal man med vit rock närma sig oss han öppnade munnen för att säga något med stängde den. - Är hon död! skrek Chantelle! han kollade på Chantelle 
- Nej! hon är inte död, men det vi kan se är att hon har en infektion i livmodern, och att hon är gravid men barnet klarade sig inte tyvärr, ligger barnet där dött för länge blir det en sorts infektion som kan orsaka hemska smärtor, hon är nu inlagd inför operation och hon kommer att bli bra, - Va! Gravid? säger jag och kollar på Chantelle, - Med vem då? Frågar hon mig men ger blicken till doktorn, - Tack så mycket, hur lång tid kommer operationen ta på ett ungefär? får vi stanna? - Kan inte säga exakt med högst 2 timmar, ja ni får stanna, ni kan ta fika där borta om ni känner för er, jag återkommer så fort det är något. Jag nickar och han vänder sig om och går sin väg, - Är det du? frågar Chantelle och kollar argt på mig - Vadå Chantelle? säger jag förvånat - Som.. gjort henne gravid? säger hon kaxigt - Va! nej Chantelle! säger jag irriterad, men i samma ögonblick kom jag på. 
- Han som våldtog henne! säger jag och blir helt avslappnad, jag lutar mig ner och lägger mina händer iför ansiktet - Åh! nej, säger Chantelle och börjar genast gråta. 
ALLISONS PERSPEKTIV

Jag öppnar ögonen och ser en vitt tråkigt tak och vita väggar, jag vart rädd. jag hörde oväsen, andra människor gråta, skratta och prata, när jag vänder mig om ser jag Justin, han ler - Du är vaken, säger han och tar min hand, - Justin! säger jag och ger honom ett ansträngande leende. Han hukar sig över mig och ger mig en kram, 
- Du skrämde skiten ur mig, viskar han i mitt öra, det kittlades i mitt öra - Jag är glad att du är här, säger jag och  tar ett hårdare grepp om hans hand, han smeker min hand med sin tumme - Jag är inte glad av att vara här men jag är glad över att se dig, - Vad hände? frågar jag honom, han kollar ner, - Det låg ett dött barn i dig och det låg där dött för länge så du fick en infektion i livmodern, Allison jag vet inte men tänk om det är han som gjorde dig gravid jag menar.. jag vill bara att du berättar vad killen heter! säger han och denna gång ser han allvarlig ut, Jag placerar min andra hand på min mage, där det var igenplåstrat, jag var sydd där, en bebis, en liten bebis dog på grund av honom, varför hände det här mig - Jag vet inte ens killens namn, säger jag och börjar genast gråta, varför gjorde jag det - Jag är en äcklig liten hora, varför gick jag ens med att följa med honom! allt dethär är mitt fel Justin, säger jag, han kollar ner - Du är inte en hora Allison, du var full, och det var han som gjorde fel, inte du! - Jag är bara så rädd Justin! säger jag han hukar sig fram och kysser mig - Jag vet! det har du all rätt i världen att vara, men jag finns här, och jag vill att du pratar med mig om det är något, även om det handlar om andra killar, du blev våldtagen Allison och jag får inte hjälpa dig! jag känner mig som en idiot! säger han, Vad skulle han göra, spöa upp honom så det blir värre, jag slickar mig på läppen och kunde inte fatta hur jag kunde bli lycklig över en kyss efter allt som hänt - Jag vill bara härifrån Justin! det kan du hjälpa mig med! han suckar 
- Kul! för du måste vara kvar över natten, känner mig ännu en gång som en idiot, - Kan inte du sova här med mig! frågar jag fast jag egentligen inte vågade - Det får jag inte Allison!  säger han med en ledsam röst - Men.. du kan lägga dig här brevid mig, han skrattar till - Oh! haha självklart säger han och drar fram sin telefon och sina hörlurar, vi lyssnar i en varsin hörlur på lugn och avslappnande musik och bara kollar på varandra, han kysser mig - Jag gillar dig Allison! jag skrattar till - Du gör mig generad men.. jag gillar dig med Justin! när låten är slut kommer Justins låt One Less Lonley Girl och jag kunde inte låta bli att skratta - You will always be my one less lonely girl! säger han och jag gömmer mig vid hans bröst för att inte visa mitt rodnande ansikte! - Vart är Chantelle? frågar jag mitt upp i allt - Hon är hemma, hon somnade här sen kom Adam och hämta upp henne, säger han - Tack för att du håller koll på allt! tack för att du kom hit, kan inte beskriva skillnaden på hur jag hade mått om du inte vore här, - Nu gör du mig Generad, säger han och skrattar, - Payback is a bitch, säger jag och han kysser mig på huvudet.  



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback