Chapter 7 - The First Kiss

ALLISONS PERSPEKTIV 
Jag var inte den sorts typ som satt intryckt i soffan med en slapptröja och en ben and jerry's i handen och grät till the notebook, det var bara inte jag. Men jag satt hela natten och hela dagen idag och tänkte på varför han kysste mig, jag vet att det bara var på pannan, men någon anledning finns det bakom allting, gillade han mig? var han åtminstonde intresserad? man pussar inte bara sin vän på pannan sådär, åh! tankarna for omkring i mitt huvud som höll på att explodera, och det värsta utav allt, vad kände jag själv? vad var det jag kände som ja inte visste, gillade jag Justin? nej det kunde jag inte, vi var så bra vänner, men som min Mamma alltid brukar säga '' Känslor är ingenting man kan styra över '' Så även om jag och Justin verkligen är jätte bra vänner, så kan jag ändå ha känslor för honom, jag pressar mina nävar mot ansiktet och letade efter svar, min mobil vibrerade och jag torkade tårarna med den slappiga stickade tröjan och tog min mobil för att läsa smset, det var ifrån Justin, vad tänkte jag med, vem skulle det annars vara, har ingen annan en han, '' Hej! förlåt om jag är tjatig men trodde du saknade din hero, ses idag igen? '' jag kunde inte göra något annat än att le, mina rödflammiga kinder och gråtfärdiga ögon skrämde mig när jag närmade mig toalettspegeln, jag tvättade av mitt ansikte och tog ett beslut att stänga av filmen och börja göra mig iordning för dagen, jag skulle jobba natt idag, så jag tog ledigt ifrån skolan, Det är skönt att ha en liten ensam stund, skönt att slippa Chantelle bara för någon timme iallafall, jag skickade tillbaka ett sms till Justin '' Klart jag gör, kom hit om en timme sitter just nu och gråter till the notebook men ska dra mig ur dramatiken nu '' jag skrattade till och satt på mig kläder inte nå fina, med tanke på det dåliga vädret så blev det helt enkelt en slapp outfit, drog på mig lite smink och satt upp håret i en toffs, detta var verkligen en slapp dag, en dag man bara känner sig trög, man skulle kunna sitta inne och inte göra någonting bara vara helt enkelt. Det knackar försiktigt på dörren och jag rusar fram till den och öppnar, Justin kände nog samma sak han hade en grå hoodie med huvan över huvudet, - Hello Beauty! säger han och kliver in, första gången han säger jag är fin och jag står här i slapp kläder, det fick mig bara bli generad, vi slog oss ner i soffan och började en konversation - Så.. vad finns det för kul att göra idag mån tro, säger han irioniskt, - Mjo.. ingenting antar jag, jag blir så trög när det är sådant väder, men det är skönt då är jag utvilad till jobbet inatt, han kollar ner i soffan och börjar pilla på dom sönderslitna jeansen - Jo.. det är en sak jag måste berätta, och jag tror inte att du kommer gilla detta. säger han och kollar upp på mig med en förtvivlad blick, - Vadå? Justin säg nu!! skriker jag nyfiket - Några Paparazzi har fångat några schyssta bilder på oss, och då menar jag verkligen schyssta, tillräckligt schyssta för att läggas ut i tidningar och påstå att du är min nya flickvän. säger han och ler irioniskt, först blev jag arg, men sen visste jag hur orolig Justin var över att jag skulle säga upp kontakten på grund av detta, och om jag ska vara ärlig så får dom skapa historier hur mycket dom vill, huvudsaken vi vet sanningen - Men det är väl ingen big deal, kom igen! dom vill att vi ska sitta här och gråta över det, vi borde kanske bara visa att vi inte bryr oss, då blir det inte lika roligt för dom. säger jag och ger honom ett seriöst leende tillbaka - Men mina fans då? frågar han mig - Gillar dom inte att jag är din nya '' flickvän '' får vi väl bevisa det genom att göra en video tillsammans eller något och säga att vi är vänner, sen får du se vilka som är dina äkta fans eller inte, för dom äkta skulle aldrig tänka sig att du skulle ljuga för dom. han nickar - Vart har du fått all denna smarthet ifrån, säger han, jag rycker på axlarna malligt - Min Mamma, hon var den smartaste, säger jag och skrattar, mitt i allt börjar min mage kurra, vi båda brister ut i skratt - Åh jag måste iväg och handla innan Chantelle kommer hem, säger jag och kliar mig i nacken - Vi går och gör det, kan inte jag får göra värsta schyssta middagen till er, tro mig jag har talang när det gäller mat! jag skrattar till - Jag är inte förvånad du är talangfull min vän, säger jag och jag får tillbaka det bredaste leendet - Så det är ett ja? jag nickar glatt, - Yes! ska vi åka då? frågar han, jag nickade ännu en gång.
JUSTINS PERSPEKTIV
När vi stod parkerade utanför det lilla köpcentrumet gick vi ut i dom slappande kläderna och traskade in, Jag gick hängandes på en kundvagn och jag insåg hur mycket vi såg ut som ett kärlekspar, vi plockade på oss det som behövdes och lite till, vi skrattade och jag förstod inte hur man kunde ha det så kul i en mataffär, två fnittriga tjejer ställer sig framför oss med sina mobil framför munnen, jag antog att det var fans med tanke på att jag var på doms mobilskal, - Kan vi få ta en bild med dig? frågar den ena tjejen lite blygt, - Absolut, säger jag och ler, - Ska jag ta på er, frågar Allison tjejerna, och dom nickar, - Smile! säger Allison och tjejerna ler stort, Dom kramar mig hårt och länge och förklarar hur mycket dom älskar mig, jag säger att jag älskar dom tillbaka 
- Är du Justins flickvän? frågar den ena tjejen med en lite modigare röst denna gång, både jag och Allison blir genast generade och ruskar på huvudet - Nej, vi är bara väldigt goda vänner, säger jag och kollar på Allison och ler, - Ni skulle passa ihop iallafall, säger dom och fnittrar, Jag biter mig i läppen och kan inte hålla mig för skratt, 
- Tack antar jag, vi ska kila vidare nu, men jättekul att träffa er tjejer, säger jag och kramar dom ännu en gång, dom går iväg och vi hör dom lyckliga skriken försvinna mer och mer, jag tittar på min mobil och ser att bilden redan var ute på twitter dom hade taggat mig i fotot och jag la till dom som vän, Allison skrattar, - Shit dom är verkligen galna i dig, säger Allison och hänger sig fram och tittar på bilden, - Tja, vem är inte, säger jag och ler emot henne, hon kollar bort och går till kassan, När vi kommer hem, tar jag fram det som behövs, - Behöver du hjälp? frågar Allison mig och kavlar upp tröjarmarna. - Du kan göra efterätten, den ska vara i kylen ett bra tag, hon nickar, mitt upp i allt får hon får sig att smeta resten av chokladsmeten i mitt ansikte - oh!! du ska få igen! säger jag och stoppar ner handen i mjölpåsen och kastar på henne, hon skriker till - JUSTIN!! jag skrattar bara åt henne - Payback is a bitch sörru! och återgår till matlagningen. 
 
ALLISONS PERSPEKTIV
När jag är klar med efterätten sätter jag mig vid bordet och tittar på han när han lagar maten, han såg så koncentrerad ut, jag fick stirrblick på honom, jag kunde inte få bort blicken, konstigt nog så kändes det faktiskt som om vi var tillsammans i dethär läget, en kille står i mitt kök och lagar mat, dom där tjejerna i affären kanske hade rätt vi kanske passade ihop, äsch! det skulle aldrig hända, - Allison? säger Justin, jag vaknar till ifrån min stirrblick och ler mot honom - Ja! säger jag, - Haha! är du vaken, du maten är klar, kan du duka? frågar han och jag nickar, jag tar fram 3 tallrikar och ställer dom på vardagsrumsbordet eftersom köksbordet var för litet, vi drog dit några tända ljus och servetter, - Perfekt! vi sätter oss ner, och Chantelle kliver in, - WOW! säger hon med ett leende på läpparna - Nå, vad tycks? frågar Justin henne, - Det här är verkligen jättefint, säger hon och sätter sig ner, vi äter och jag och Chantelle vart imponerad över hans matlagning - Det var jättegott Justin, jag är imponerad säger jag, - Äsch! säger han generat, Jag och Chantelle fnittrar till - Såå. jag såg att du har träffat mina klasskompisar, dom var i affären och skulle köpa godis till filmen i skolan, och fick nå flip i skolan, dom skrek och hade sig, säger Chantelle, - Och dom kände inte igen mig? frågade jag - Var du också där? haha nej tydligen inte, Justin började skratta, - Dom tyckte vi passade bra ihop iallafall, säger jag och tar en tugga av efterätten, - Olala! ja det kan jag hålla med om, säger min syster och jag ångrade att jag sa det, - Sluta! säger jag och kollar argt på henne - Ta det lugnt, det är väl inte vårat fel att vi passar bra ihop, eller hur? säger Justin 
- Nej precis, säger jag och ler kaxigt till Chantelle, - Oh herregud! ni är bara så kära i varandra, säger hon och går in till sitt rum, och lämnar oss i den pinsamma tystnaden, - Heh! säger jag och kollar ner på den tomma tallriken. jag hör hur han slänger ner skeden på tallriken och närmar sig mig - Varför blir du alltid så generad när folk tar upp detdär? frågar Justin med en seriöst röst, mitt hjärta börja bulta tusen gånger så fortare än vanligt,
- Vadå detdär? är det enda jag får ut, - Spela inte dum,du vet vad jag pratar om, säger han och försöker få ögonkontakt med mig - Ärligt talat så vet jag inte Justin, säger jag och började bli trött på min blyghet, Jag visste inte var det var med mig, gillade jag honom eller var det bara blygheten som gjorde mig generad, Jag visste ingenting - Hmm. Okej, Jag ska nog gå, men.. vi ses väl, säger han, jag stoppade honom inte vilket jag tror han förväntade, han stängde igen dörren lite hårdare än vanligt och jag går inte till min syster för att skälla ut henne men tänker efter att det är inte det rätta att göra, det var jag som gjorde fel. Jag springer ut till Justin som sitter i bilen som inte ens var startad, han var ledsen, vilket gjorde det jobbigare jag öppnade bil dörren - Okej! jag vet inte varför jag blir så konstig, men jag tror att det har och göra med att jag kanske.. du vet.. gillar dig, säger jag, det var äntligen sagt. men han sa ingenting, han bara kollade förvånat på mig, jag tänkte bara vända mig om och springa in, men då tog han tag i min arm och kysste mig, länge, och mjukt. det pirrade i hela mig, allt bara försvann det var bara jag och han, jag känner gråten i halsen, det var lycka.


Jag har suttit och läst alla kapitel nu!
Du här rätt, den här bloggen är mycket bättre en din förra!
Du har verkligen utvecklas och jag tor du kan komma riktigt riktigt lågt ;) Uppdatera så snart du kan!!
Mycket bra novell som nu ligger som en app på min IPhone ;D

//Vendela
En läsare som själv fick lusten att skriva!

Svar: Gud vad roligt att du tycker det, jag ska självklart uppdatera oftare med denna novell, påbörjar med kapitel 8 nu :) Kram
Zmackie

2013-03-01 // 12:25:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback