Chapter 4 - The start of something good


JUSTINS PERSPEKTIV 
Det var så sjukt! jag har gett en främling mitt nummer och hon har inte hört av sig på hela veckan, jag skulle aldrig gått dit. Men jag kunde inte glömma den där kvällen då vi krockade in i varandra, hon var helt skräckslagen, det var något som hade hänt henne! hon talar inte riktigt sanningen, '' full och dum '' mjo det kan jag tänka mig, men någonting mer var det. Och jag kunde inte få de ur mitt huvud, jag hade inte hennes nummer så jag kunde inte kontakta henne, bara gå till det där obehagliga stället där hon bodde, vart var hennes föräldrar, var hon fattig, jag fick alltid sådant dåligt samvete när jag såg människor som levde så och sen har jag själv allt man kan önska sig, jag känner mig bara bortskämd och självisk. - Justin! du har semester och du gör inget annat än att sitta inne, ut och forska staden, vi är i LA , säger min mor, - Förlåt, jag ska ut med Alfredo senare, inte så lätt när fansen är överallt! - Men det är en del av ditt liv nu, det är någonting du får ta, men dom älskar dig iallafall så dom vill ju ingenting illa. Jag höll med min Mor, men att stöta på ett fan var 5 minut var inte kul, jag vela bara tillbringa tid med min vän. Jag fick ingen ensam tid över, Jag bestämmer mig för att gå ut och bara ta lite luft, jag var förberedd på att fansen kunde komma när som helst, men som min mor sa, det får jag ta, jag tar ett foto av utsikten och lägger ut på Instagram, '' Vacation in LA ''  jag förberedde fansen, och dom skulle aldrig tänka sig mig här ute helt ensam, jag saknade mina vänner hemma i Canada, mina morföräldrar också, men jag uppskattade verkligen denna resa Scooter gett mig och Mamma och några ifrån mitt crew är också här satt jag tänker inte klaga. Jag ringer Alfredo och ber han möta upp mig, vi tänkte dra till någon schysst resturang och äta, ikväll va det någon slags gala här, Scooter sa att vi var inbjuda trots att jag inte hade något med den att göra, men det var intressant att upptäcka världen, trots att jag är en av dom kändaste och åker runt jorden så upptäcker jag inte mycket, inte när man sitter i en turné buss, man har inte tid helt enkelt. - Tjena dude! så.. har du hittat något schysst ställe, jag nickade - Du skojar, häng med. - Nå! så berätta det du skulle berätta nudå dude, jag tog ett djupt andetag - Alltså förra veckan du vet efter vi käkade med Scooter och dom, så krockade jag in i en tjej, hon var full och helt skräckslagen, jag visste inte vad jag skulle göra, hon tuppa av, så jag drog in henne i bilen, jag tänkte skjutsa henne till sjukhuset men hon vakna till, hon mumlade om hennes adress, jag kollade om nyckeln passade för detdär ställen var läskigt tro mig, jag bestämde mig för att besöka henne dagen efter och hon och hennes syster spåra ur totalt dom blev helt galen och systern börja skrika, jag gjorde ett sådant dumt misstag och gav henne mitt nummer och sa att hon skulle höra av sig om det var något, men hon har inte hört av sig på hela veckan, hon var vacker dude jag driver inte. - WOW! du har så mycket drama i ditt liv bro, ta det lugnt, hon vill väl inte vara för på, det har gått en vecka, hon kommer höra av sig, jag lovar. 
 
ALLISONS PERSPEKTIV
Jag knackar på Gordons dörr och han öppnar och kollar på mig som om att han trodde jag skulle vilja låna mer pengar, jag gav honom kuveret med förra hyran och denna, - Hur har du fått tag i detta, jag skrattade - Jag har jobbat Gordon, du får dom andra två obetalda till nästa lön jag svär, han kramade om mig, - Det är ingen bråska hjärtat, du sköter dig bra, han var som en far av något slag, bortse hudfärgen och att jag betalar han hyra osv. Jag tar fram min mobil och tro mig kanske 100 medelanden i utkast var till '' Hero '' Min syster har som tur är inte sagt ett pip, men hon och jag pratar hela tiden om det, jag vela verkligen skriva till honom och undra om vi kan ses, jag kunde i vare fall inte ikväll, jag skulle jobba och detta var min lediga dag men jag erbjöd mig och det ger mig högre lön, jag tror jag kan få detta att fungera, snart är det sommarlov, och både jag och Chantelle har fixat betygen, jag kommer iallafall få ta studenten men jag skiter i collage, jag trivs på mitt jobb och jag kommer ha massa tid över till annat. kanske ett extra jobb, så vi kan flytta härifrån till ett trevligare ställe, men det finns inget billgare än dethär, jag menar här kan man missa några hyror och inte bli vräkt, jag är väldigt glad att jag har Gordon - Vad ska du göra ikväll? frågar jag min syster - Du kan vara lugn jag ska bara ta det lugnt och kanske bjuda hit Adam på en film eller något, - Va? är ni tillsammans eller? jag vela inte att han skulle ta upp om våldtäkten, det var bara jobbigt, jag har tagit detta bra, har inte suttit ner och deppat, både jag och Chantelle är väldigt starka av oss med tanke på allt som hänt oss, vi har inga mor eller farföräldrar heller, min mamma bodde i fosterfamilj för att hennes föräldrar drack och sånt, sen dog mormor och sedan hon gick ur skolan sa hon upp kontakten med fosterföräldrarna, pappa hade bara sin mamma pappan var aldrig med i bilden och mamman dog i cancer när jag var något år, klart det är tråkigt att vi inte har någon att vända oss till, men vi har ju varandra och det är det bästa, jag menar det går ändå ganska bra med tanke på att jag jobbar på ett Café och det har jag alltid drömt om. 
CHANTELLES PERSPEKTIV
När Allison går till Jobbet ringer jag hit Adam, han kommer  på direkten, han var verkligen snäll, jag kände inget mer än en vän, man kunde liksom prata om allt med honom. Det kände bara så bra att ha någon. - Så vad ska vi hitta på då? säger jag och kliar mig på huvudet, jag var lite blyg av mig, - Jag vet inte, hur mår din syster? frågade han direkt, jag vela inte ta upp det som hände - Bra, hurså? han kollade ner i golvet - Tja, sist jag såg henne var ju på.. festen. - Vänta lite! vet du om vad som hände? han kollade förtvivlat på mig - Ja? har inte Allison berättat att det var jag? - VAR DET DU!! skrek jag, jag började slå honom - DITT JÄVLA PUCKO! HUR KUNDE DU! Han tog tag i mig - Det var jag som hjälpte henne!!! jag satt mig ner och kollade på honom     - Åh! varför har hon inte berättat det för mig! förlåt. sa jag och la min hand på hans axel, - Det är lugnt Chantelle! så vi stryker ett streck, så vad ska vi göra, säger han och ler, jag kunde inte motstå att le tillbaka
- Jo jag tänkte, Mean girls, 1an eller 2an, han suckade och drog ner mig i soffan och börja kittla mig - Drog du hit mig för att kolla på tjejfilm va! jag skrattade - haha nej nej, du får bestämma! han slutade - Vi spelar monopol, kom igen det är skitkul, jag tog med mig det. han rotade upp det ur hans ryggsäck och log med spelet i sin famn, jag skrattade, - Ja! varför inte. Mitt i spelet leder jag, och precis när jag ska slå knackar det på dörren, det var Justin jag drog igen dörren och drog ut mitt ansikte - Vad gör du här!! viskade jag han bara kollade - Oj! du var inte lika glad över att se mig den här gången, jag ville bara träffa Allison, är hon hemma? 
- Är du full Justin? han kollade på mig och log, - Va! Jag full? pft nej. jag suckade och drog på han luvan och drog han in mitt rum - Ehm! Adam jag kommer snart, en av Allisons vänner är lite full jag ska bara lägga honom, heh jag kommer snart okej. han kollade fundersamt på mig - Okeeej. Jag drar in Justin på Allisons rum, - Är du helt ifrån vettet, Adam kunde ha fått syn på dig! han kollade på mig - Vem är Adam, din kille? säger han och fnittrar till, - Nej! en vän faktiskt, Allison jobbar hon kommer hem om en halvtimme, du kan vänta här om du vill, men kom inte ut! han tar upp händer - Jag lovar och svär, säger han och sätter sig ner på sängen. 
ALLISONS PERSPEKTIV
När jag kommer hem möter jag Adam - Hej Allison, hur är det? jag vela bara ignorera honom - Det är sådär, men det går väl över, tack för hjälpen Adam, du är verkligen en.. hjälte. han kramar om mig - Jag finns här om det är något bara höra av dig, - tack, säger jag, han går och jag slänger väskan på golvet och halvt lägger mig i soffan, jag hade bestämt mig för en dusch sen sova, jag var helt slut, jag skulle inte tagit åt mig extra jobb, jag orkade inte detta, när min syster kommer in springades ut i vardagsrummet med en sådan skyldig blick i ögonen fick jag lov att fråga vad hon nu gjort - Eh! jag tror du kan få svaret i ditt rum, jag tänkte att hon hade haft sex med Adam i mitt rum eller något liknade, hon går efter mig - Jag visste inte vad jag skulle göra, säger hon och jag öppnar dörren, där ligger han, och sover.. i min säng. - Oh herregud! vad gör han här! hon klia sig bakom huvudet - Han kom hit och frågade efter dig och han var tja.. full, och jag vela inte visa honom för Adam så jag bad han stanna här, men han orkade nog inte hålla sig vaken, hehe. Jag går in och sätter mig på sängkanten, jag knuffade lite lätt på han, men allt jag fick tillbaka var några ynkla stön - Mamma inte nu, jag skrattade till, - JUSTIN!! han flyger upp - Oh hej! jag skulle bara, du vet, hej.. säger han, jag kunde inte hålla mig för skratt - Jag vet inte vad jag gör här! jag vela bara träffa dig.. antar jag. - Oh! hehe vela du? säger jag generat. Vi sätter oss i vardagsrummet med en kopp te, - Så.. Varför har du inte hört av dig. jag vela berätta om alla 100 medelandena jag tänkt skicka, men jag spelade lite tuff - Tja.. du sa att jag skulle höra av mig om det var något, det har inte varit något.. säger jag och ler kaxigt, - Oh! förlåt jag borde gå! jag tar tag i honom - Nej! gå inte. han ler och sätter sig ner - Okej, Jag stannar, Vi pratade hela natten, tröttheten försvann helt och hållet när jag insåg att Justin Bieber satt sin fot i mitt hem igen - Så vart är era föräldrar? jag kollade ner i golvet - Jo. dom dog, och jag.. han avbryter mig - Du behöver inte berätta om du inte vill, jag förstår, jag kollade upp på honom, - Tack  - Så! får man träffar dig igen, du verkar trevlig och så, jag kollade honom i ögonen - Absolut, han ler - Bra, förlåt för att jag somna i din säng, jag måste verkligen träna på att kontrollera alkoholen, heh men jag ska gå nu, jag hoppas du hör av dig denna gång, inte bara när de är något, utan när du känner för det. jag ler ännu en gång mot honom - Jag lovar, säger jag, han ställer sig upp och kramar om mig, denna gång var det han som inte kunde slita sig ifrån, det pirrade i hela kroppen, han vinkar lite barnsligt och går. Detta var en början på något bra, det visste jag. 
 


» manar

shit vad bra novell jag fjäskar inte nu men för att vara ärlig är den här novellen bättre än förra

Svar: Tack så mycket, eran novell är också bra :)
Zmackie

2013-02-19 // 08:57:20
» manar

när kommer nästa kapitel längtar fettttttt mycket

Svar: Idag :D
Zmackie

2013-02-19 // 08:58:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback