Chapter 5 - This will be the best summer ever

JUSTINS PERSPEKTIV
- Justin vakna! hör jag Scooters röst, jag var halvt vaken, men kände att alkoholen var kvar och vela inte att Scooter skulle få reda på det. han knuffar till mig - JA! säger jag och ramlar ner för sängen, - Vart tog du vägen igår? det var en stor gala och vi blev inbjudna folk började ju undra, säger han argt, jag kliade mig bakom nacken - Ehm! jag stack till.. Allison säger jag och kollar ner i golvet - Allison vad? vem är Allison? frågar han - Vem är Allison? kommer Mamma nyfiket in - Ehm! en tjej, säger jag och inser vilken pinsam situation jag var i, snacka tjejer med Mamma och Scooter var väl inte en hit precis. - Har du druckit Justin? frågar min mor och närmar sig den hemska andedräkten, jag vänder bort huvudet - Pft nej! säger jag och bestämmer mig för att hålla andan, - JUSTIN! skriker min mor, jag känner hur min mobil vibrerar vid sängbordet, jag sträcker mig fram för att ta den då min mor tar den ifrån mig - Ingen mobil först du erkänner! säger hon och sätter armarna i kors, Scooter kunde inte hålla sig för skratt, jag suckade - Ja! jag drack igår, men ni förstår inte, det var en tjej hon.. min mor avbryter mig - Inga men Justin! säger hon och kastar mobilen på sängen, både Scooter och hon går ut ifrån rummet jag bodde för tillfället, jag läste smset jag fick, det var ifrån Allison, '' Solen skiner idag, ska vi hitta på något '' Jag började le, hon gjorde mig glad på något sätt, en ny vän var inte lätt att hitta när man levde livet jag levde, iallafall inte en normal vän, hon behövde inte vara framgångrik och känd för att duga, hon behövde bara vara sig själv. 
 
ALLISONS PERSPEKTIV 
Jag skakade av rädsla i väntan på svar ifrån honom, jag börja små städa lite för att få bort min nervösitet, Chantelle drog tidigt till Adam, jag fick lov att fråga om det var något mellan dom men hon säger bara att dom är vänner och jag tror henne, Chantelle har alltid trivits bäst med killar, hon är inte så tjejig av sig, uteseendemessigt kanske men inte på insidan hon är inte den som vill sitta och läsa mode tidiningar och snacka om killar osv, hon vill göra saker, så jag är väldigt glad att hon är med Adam, var lite tveksam i början, men efter det Adam gjorde för mig har fått mig att tycka bra om honom, de är bra att veta att Chantelle har en hjälte vid sin sida, då jag precis fick upp Justin i mitt huvudet när jag tänkte på ordet '' hjälte '' vibrerade min mobil, jag kröp ihop mig i soffan och läste smset '' Jo visst kan vi det, kul att du hörde av dig, mötas nere vid stranden? '' jag kunde inte motstå att le, '' Japp! är där om en halvtimme '' skrev jag och sprang runt och letade en passande outfit för att vara med justin bieber, och tro mig, det var inte det lättaste, det slutade med att jag drog på mig syrrans jeans shorts en tröja och en väst över drog på mig mina slitna converese, jag stoppade ner min bikini i min väska drog på mig mina solglasögon och gick ut och tar ett stort andetag, när jag kommer fram till stranden sätter jag mig ner och kollar mig runt efter honom, jag drar upp min solglasögon över huvudet då det placeras två händer för mina ögonen - Gissa vem, säger en röst, jag var inte dum, den underbart vackra rösten var omöjlig att glömma - Hm! låt mig tänka kan det vara den populära popstjärnan Justin Bieber, säger jag och bara njuter av att säga det, jag tror inte jag insåg hur coolt detta egentligen var, jag var inte ett sånt stort fan av honom, men att veta att jag får uppfylla så många tjejers dröm är faktiskt coolt, det får mig att känna mig speciell, liksom allt detta helvete jag varit med om är en katastrof och tro mig att Justin har kommit in i mitt liv är en jäkla stor comeback, nu känns det som om att det är han som får mig att stå på fötterna och kämpa, och slita arslet av mig för att få detta att fungera. - Så.. vad vill fröken Sawyer hitta på idag? frågar han mig och jag som avskydde mitt efternamn, det fick mig illröd som en tomat, hur visste han ens om det, förutom att det står tydligt på min ytterdörr, - Ehm! med tanke på det fina vädret, vad säger du om att bada? jag tog ju med mig bikini som du sa, säger jag och viftar med min väska där min bikini låg, han skrattade till - Okej, så den först till stranden då? säger han och springer i förväg, jag skrattar till - Oh! försök inte, säger jag och springer som en galning för att komma ikapp honom, när vi gått iväg för att byta om, möts vi vid vattnet, det var inte varmt, men det dög med tanke på det varma vädret så skada det inte att få kyla av sig lite, vi plaska och skvette vatten på varandra som små barn, det fanns inte en sekund utan att våra skratt hördes, efter ett tag bestämde vi oss för att dra oss upp till kiosken för att köpa glass, då Justin märker något, han placerar sin hand på min mage och stannar till - Vänta lite! säger han och kollar sig omkring och fastnar blicken mot parkeringen en bit bort, han kollade på mig, med den blicken jag inte vela att han skulle kolla på mig med - Sorry Allison men vi borde nog dra oss inomhus någonstans, blir du ledsen jag får en känsla av att den där svarta vanen där borta är några paparazzi, säger han och med en nedstämd röst, jag bara kollade på honom och ler - Det gör ingenting, vi kan dra hem till mig om du vill? han nickar glatt och vi beger oss till hans bil i våra badkläder för att försvinna ifrån platsen så fort som vi kunde, jag drog på mig en stickad lång tröja över, och han gick shirtless vilket jag inte hade något emot, När vi kommer hem till mig märker jag att Chantelle varit hemma, för min plånbok är inte där den brukade, och mat stod framme på diskbänken, - Fan att man ska behöva ta med sig allting, säger jag och kliar mig i bakhuvudet, Justin kollar på mig - Allison behöver du pengar så säg till, jag har för mycket det skadar nog inte att jag blir av med lite, säger han och ler, han såg ut att skämmas för att han hade så mycket pengar vilket jag inte fattade varför, - Nej! herregud! det är lugnt! vi har pengar hehe, säger jag och kollar mig omkring vilket han också gör, där stod vi och tittade runt i svinstian, jag hade ett helvete med ekonomin ingen förstod, och precis när jag och Justin hade kommit ur våran konversation om ekonomi knackar det på dörren och självklart var det Gordon som tjatade om hyran - Men Gordon! du fick ju den här hyran och förra! jag har inge mer, viskar jag för att slippa justin höra den pinsamma situationen jag var i - Jag vet, men det börjar bli stelt för mig med, detta har aldrig hänt, men du vet att jag har sjukskrivit mig och att jag inte får ut lika mycket som föut, men du behöver inte denna gång, vi kan vänta men det är allvar nu Allison, Vi alla 3 åker ut snart, säger han Jag nickar - Jag förstår, tack Gordon du är bäst, säger jag och ger honom en kram och säger hejdå och stänger dörren, när jag vänder mig om står Justin med en näve med pengar och sin plånbok i andra näven, jag kollar på honom - Sluta Justin! jag kan inte ta emot det! det skulle aldrig fungera, våran vänskap skulle inte kännas lika äkta då! han kollade och suckade till, - Jag lägger dom här! och vill du inte ha dom, så släng dom! men du behöver dom mer än vad jag gör, och jag ger dom till dig för att vi är vänner right? det är väl en äkta vänskap, säger han och lägger bunten med pengarna på bordet, jag lägger mina armar iför ansiktet och skämdes - Allison sluta, det är ju inte så att du har bett mig om pengar, säger han och kramar om mig, jag känner direkt hur det börjar pirra i min mage, jag släpper händerna och kramar genast tillbaka honom - Tack Justin! verkligen, du förstår inte hur mycket dethär betyder för både mig och Chantelle, det här är mer än vad jag någonsin fått i lön, säger jag och smeker min hand fram och tillbaka på hans rygg - Men på ett villkor, jag avbröt honom direkt - Nej ta tillbaka dom seriöst! han skrattar - Aldrig, iallafall.. jag vill veta vad som hände med dig den där dagen då vi träffades för första gången, säger han förtvivlat, han hade inte glömt bort det, jag kände skräcken fann mitt hjärta 
- Okej, alltså detta får inte komma ut, och du ska inte göra någonting bara glömma det okej? han nickar och vi sätter oss ner i soffan - Jo! jag var på en fest och blev en aning berusad, sen så började jag strula med en kille på festen, han var schysst och så tills vi blev ensamma, han våldtog mig Justin, säger jag och faller genast i hans famn gråtandes. Jag känner hur hans hjärtslag börjar slå fortare och fortfare och insåg att jag inte skulle ligga kvar i hans famn länge till, han tog tag i mina armar så vi kom öga mot öga - Allison.. varför.. varför har du inte berättat! snälla gumman, jag hade kunnat gjort såå mycket mer den där dagen, jag bara lämna dig här helt ensam! säger han med den allvarligaste blicken jag någonsin sett, att han kallade mig gumman fick mig bara att börja le, han fattade ingen, han skakade på huvudet och la mig tillbaka i hans famn, - Hur länge stannar du egentligen? frågar jag honom - Jag hade tänkt åka hem till nästa vecka, men jag har ju hittat mig en hobby nu.. dig! så jag tänkte stanna här över sommaren, med tanke på att du har sommarlov snart. säger han och försöker se min reaktion genom att böja sig för att se mig in i ögonen, allt han såg var ett stort brett leende - Så det blir du och jag i sommar alltså? ,han skrattar till, - Ja! jag antar det, jag skrattar till - Det här kommer bli den bästa sommaren! säger jag, han smeker mitt hår, - haha Ja det kommer det verkligen bli 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback