Chapter 2 - Party Time

ALLISONS PERSPEKTIV
- Vakna Allison! hör jag min systers röst eka i mitt huvud, jag stönar till och gnuggar mig i ögonen - Vad är det! skriker jag åt henne, jag behövde sömn, jag mådde inte bra utav alla sömnlösa nätter. - Du vill nog inte veta, men du är nog tvungen, social tjänsten är här, och dom vill prata med oss. jag vaknade till när jag hörde ordet ''social tjänsten'' jag flög upp hur sängen drog på mig dom närmaste och verkligen inte dom finaste kläderna, fixade till håret och gick ut till köket, - Hej Allison, jag heter Lydia Scott och jag är ifrån Social tjänsten - Jo.. jag ser det. sa jag och sätter armarna i kors, hon suckade och kollade ner i paprerna hon hade i sin famn, - Det är nog bäst om du sätter dig ner, ni båda två faktiskt. Jag sätter mig ner - Vi vill försäkra er om att med eran ekonomi kan ni inte leva, du försöker Allison jag vet men dessutom jobbar du ibland natt, det är oacceptabelt i din ålder Allison, vi måste hitta en familj.. en familj som kan ta hand om er, åtminstonde tills ni slutar skolan, och tro mig det är för erat bästa jag gör detta. - Jag tänker inte blir ensam igen, jag tänker inte förlora en till i min familj förstår ni inte att Allison går ut skolan i sommar, vart tar jag vägen då? jo jag får sitta på detdär jävla hemmet eller hos den här jävla familjen, jag mår bra här. säger Chantelle med bestämd röst - Jasså! det gör du.. jag har fått information av Rektor Miller att din närvaro har minskas mer och mer på senaste tiden, jag kollade på Chantelle, jag fick henne göra det en dag för att få tillbringa mer tid med henne, men jag visste inte att hon hade gjort det fler gånger, - Det här måste få ett stopp iallafall. och det är väldigt snart! säger Lydia och fäller ihop häftet men all information hon fått. hon vänder på klacken och går ut ifrån ytterdörren, min syster kollar på mig med en förskräckt blick - Vad ska vi göra nu! helt seriöst Allison jag orkar inge mer, säger min syster åt mig, jag kollar upp i taket - Åh!  jag vet inte! jag vet ingenting längre Chantelle, jag tror att det är kört. säger jag och min systers blick såg verkligen inte glad ut. - Kört! säger du att det är kört. okej, men ring den där jävla soc kärringen och berätta för henne då, berätta för henne att hon har rätt, låt henne vinna! - Du måste börja hjälpa till du med! vill du slippa bo hos någon fosterfamilj får du faktiskt slänga bort lite av ditt tonårsliv och ta in lite ansvar och mogenhet, det här är inte lätt, inte för någon utav oss Chantelle, men vi kommer ingen vart om det fortsätter som det gör just nu. - Okej jag ska göra allt som krävs
- Börja med att gå till skolan till exempel! - Men Allison det är lördag! sa min syster och skrattade - Jahapp, då var det helg igen helt plötsligt, gud vad tiden går fort när man har roligt. säger jag och hoppar in i duschen. 
 
 
Okej, jag vill verkligen spendera min helg som vanligt. Men.. det kan jag inte. Jag kan inte visas bland folk speciellt inte nu när social tjänsten är så nära på att få mig härifrån, min mobil vibrerade, och det var dags för det stora beslutet '' Hello Allison häng med på fest! '' ifrån Peter, jag visste det.. vad skulle jag svara, eller så kunde jag ju gå, jag behövde bara inte dricka mig full '' okej Peter, jag kommer ''   - Så jag ska ut ikväll, med några kompisar tror du att du klarar dig själv? frågade jag min syster  - Haha! tror du på självaste allvar att jag tänker sitta inomhus, aldrig jag ska ut med Adam! säger hon, mina ögon blir runda och stora - Ursäkta!! men den där killen är mycket äldre än dig, han är ingen du ska vara med! - Jag ska ta det lugnt! okej! jag lovar! sa hon, jag kunde inte fortsätta ta över mamma rollen, hon har lika mycket rätt som jag att ha kul, och med tanke på att Chantelle kunde kontrollera alkoholen så mycket bättre än jag så hade jag ingen anledning att säga nej. Vi drog på musik på hög volym, och köpte några cider av våran skumma granne, vi skålade och började fixa oss, våra vardagskläder såg förjävliga ut, det visste varenda en, men vi hade få men väldigt snygga klänningar efter våran mor som var så besatt i party livet, det var det som förstörde mellan Mamma och Pappa, det var jobbigt att ha hennes grejer i närheten men man kunde verkligen inte motstå hennes underbart snygga klänningar, hon var tuff våran Mamma, hon var inte som alla andra, hon var mer.. tja.. som vår syster eller bästavän. Vi berättade allt för henne, alla killproblem pinsamma sexminnen osv, det fanns inget att skämmas för när man prata med våran mor, min far var mer den där tönten, Mamma berättade att hon föll för honom för att han rädda henne när hon var full mitt i vägen och det kom en bil, våran far drog bort henne och trots den fula pottfrillan och dom få fjunen han hade trots hans ålder så blev hon kär, Jag saknade dom båda så otroligt mycket, både jag och Chantelle spenderade mycket tid med våra föräldrar innan dom dog, dom var en stor del av vårat liv, men vi tog det bra åtminstonde jag, jag höll sorgen inom mig, Chantelle slutade prata börja göra dumma saker som var ute på vardagarna och drack, en dag kom Gordon hem med henne då han hade hittat henne nerdrogad utanför en krog. Mycket det som fört oss ihop med Social Tjänsten, men vi måste sluta deppa, vi har sörjt klart, och måste börja ta tag i våra liv, iallafall inte idag, för idag är det helg, och iallafall jag har all rätt att få gå ut och roa mig, den här veckan har varit tuff med alla läxor och alla sena nätter på jobbet för att få in pengar till dom obetalda hyrorna. - Nå! hur ser jag ut? frågar min syster mig, hon var så vacker lockat långt blont hår, och den svarta klänningen passade så bra till dom beiga klackskorna, jag satt på mig en blå klänning och lånade min systers svarta klackskor, älskade att vi hade samma klädstorlek och samma skostorlek, fast det kunde bli mycket bråk men det var det värt. När vi går ut hör jag våra klackar slå i takt, det passade verkligen inte in här i Ghettot, vi går igenom det läskiga och mörka gränden, när vi gått förbi skåla vi 
- Så jag ska gå den vägen och möta upp Adam vi ses inatt, säger min syster och trappar iväg, - Okej, ta det lugnt ikväll, love ya, hon ger mig en slängpuss och jag vänder på klacken och kollar på smset jag fick av Peter tidigare han skrev adressen, när jag kom fram visa det att festen var i lokal, vilket betydde att den här festen kommer bli galen och aldrig ta slut, lokalfester hade inga regler det var bara att köra, jag tänkte på Lydia när hon berätta att vi inte kommer kunna klara oss, jag liksom rev bort henne ur huvudet och ser Peter framför mig 
- tjenare beauty! jag gav honom ett leende - Hallå där! han tog min hand och vi gick dansandes in, det var så sjukt mycket folk här, jag klunkade i det sista jag hade kvar i min cider och en stor biffig kille ger mig genast en drink, wow detta kommer inte sluta bra, men jag var en typisk sån som inte kunde sluta dricka om jag hade börjat. Jag träffar mina tjej kompisar och dom får mer direkt ut på dansgolvet, en överdrivet berusad kille kommer fram till mig och börja hångla upp mig, jag ger honom en käftsmäll och knuffar bort honom och kollar på mina vänner - Ew! det där är bara vidrigt! dom nickar och håller med, jag går och tänder en ciggarett, feströkande fungerade för mig, hade varit beroende men hade slutat för att få min syster att göra det, så vi gjorde det tillsammans, men klart man vart orolig om feströkande skulle fungera, men det gör de faktiskt, jag njöt av första blosset, liksom fångades in i röken jag blåste ut, jag tog en klunk av drinken och den var stark som attans, när röken försvinner från mitt ansikte ser jag något jag verkligen inte var beredd på, Adam! - Hej du!! är inte du med min syster, hon sa att hon skulle vara med dig ikväll? han skrattade - Du behöver inte vara orolig, hon är med mig, säger han och kollar bakom sig, där går hon med en ännu äldre kille än Adam, - Chantelle för det första vad gör du på samma fest som mig och för det andra varför är du med sånna här gamla killar! skriker jag, killen kollade mig i ögonen - Wow! ska jag ta detta som en komplimang eller? jag suckade - Förlåt! inte visste jag att du skulle hit! det är väl bra, då har du mer koll på mig, säger hon och går förbi mig klängandes på killen, Adam kollar bak på mig och rycker på axlarna som om han vore oskyldig till detta, jag slängde ciggen och gick in, folkmängden har ökats och alla börjar bli fulla, jag var med på shot rundan för att bli lite full, jag var expert, folk klappade händerna i otakt för att jag shotta i flera utan att ens göra en ynkla min, Okej, jag kände av det, och jag kunde inte göra något annat än att skratta, jag ser min syster strula med en kille, och klart att det var en annan, hon hittar minst 20 killar på en fest, det är pinsamt, jag vill knappast att min syster ska bli kallad för stans hora, jag suckade, jag började på en konversation med en kille som såg bekant, det var killen som gav mig drinken när jag kom, - Så, har du kul? frågar han och ler emot mig, jag fnittra till av det fina leendet - Jodå! kul att äga ut alla små killar på shots rundan, han började skratta - Ja, du gör mig imponerad, du kanske kan lära mig? fråga han och bet sig i läppen och försökte komma mig nära, jag kollade förvånat på honom, han böjer sig fram och kysser mig, han var verkligen snygg, värd att kyssa, han viskar i mitt öra - Ska vi gå? jag visste direkt vad han var ute efter, att bli knullad på en fest var inte nytt för mig, kanske var det jag som var stans hora, - Okej! säger jag och ler, det är det enda dåliga med lokalfester, man kan inte bara gå upp på övervåningen och köra, utan här måste man dra ett tattigt fylle knull ute någonstans, vi hamnade i parken, skrattandes ramlade jag ner på marken med honom över mig, han börjar kyssa mig kraftigt och oromantiskt, ett one night stand ska inte vara romantiskt det ska vara bra, och jag kände mig i en obehaglig situation bara, så jag slet bort honom ifrån mig, utan att ens tänka tanken liksom, han tar tag i mitt huvud riktad mot honom, och kysser mig ännu hårdare och för in hans hand ner i mina trosor, jag stönar till och skriker - SLUTA! han reagerar inte, han drar mig i håret och fortsätter, okej detta händer inte, såna här tillfällen är farliga iallafall när man bara har en familjemedlem, jag börjar sparka och slå honom, - Snälla! låt mig bara få komma in i dig lite, säger han och kysser mina bröst, jag börjar gråta, vilket jag inte gör ofta, jag viftar med händer och försöker få honom bort ifrån mig, jag hörde folk ifrån festen, lokalen var inte långt därifrån - HJÄLP! skriker jag om och om igen, han tar handen för min mun och kör in den, och tro mig, vill man inte så gör det bara ont! helt kallsvettig låg jag där och kollade upp i hans ansikte, han såg ond ut när låg där över mig och stönade, han rynkade argt med ögonbrynen och spände läpparna, när jag trodde jag skulle dö, slits han bort ifrån mig och får en smäll rakt i ansikte, skakandes försöker jag krypa därifrån, det var Adam som slog honom, jag ställer mig upp på mina skakiga ben och springer därifrån, bort ifrån detdär farliga stället, där min syster var helt ensam vad tänkte jag på - ALLISON!! hör jag Adam skriker, flåsandes springer jag bara rakt fram, bort därifrån, jag ser människor och vänder på klacken och springer runt hörnet, rakt in i någon (BOM) - OJ! förlåt hur gick det! hör jag en mörk röst, jag låg ner på marken helt kall svettig och vättskrämd, han rör min arm och jag får något frispel - SLÄPP! SNÄLLA RÖR MIG INTE! skriker jag, jag förvänta mig att han skulle bara gå därifrån, men han ger sig inte, - Berätta vad som har hänt, är du ledsen? jag skakade till av rädsla och allt blev svart.
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback